Navštivte Motýlí pavilon Tima Postovita!

motyli pavilon

„Dnešní doba nese známky sémantické vyprázdněnosti. Básník by proto měl dbát na slovo, měl by mu poskytovat bezpečný přístav v moři plném velkých demagogických ryb a manipulativních mikroorganismů, A taky mít oči otevřené tak, jak o tom psal Václav Hrabě, čili všímat si věcí, které vypadají jako kus nenapsané básničky. Ať už je poezie cokoliv, věřím, že je podvědomou Severkou lidstva.“

Těmito slovy vyjadřuje Tim Postovit svůj vztah k poezii. Tento mladý básník psal básně nejdřív v mateřské ruštině. Od šestnácti let tvoří česky. Debutoval v roce 2019 básnickou sbírkou Magistrála, která vyšla díky úspěšnému crowdfundingu na webu pointa.cz. Verše z této knihy se dostaly do ročenky Nejlepší české básně. Autor je činný na platformě Slam Poetry CZ, je mistrem v duoslamu ČR za rok 2019 a věnuje se také pořádání literárních akcí. Jeho druhou sbírku poezie, která nese název Motýlí pavilon, vydalo brněnské Nakladatelství Host.

Kniha je rozdělená na čtyři části: Pravidla, Staré město, Cesta a Motýlí pavilon. První tři části jsou přehlídkou nádherných obrazů, které jsou ale pospojovány často jakoby náhodně. Básně tak vyvolají emoci, pohladí představivost, ale jejich celkové vyznění se v té hromadě různých obrazů ztrácí. Naznačují, že Tim Postovit je pozoruhodný básník, ale neodrážejí jeho skutečný potenciál.

To se změní v poslední části knihy. Tyto básně jsou ucelené a vyprávějí dokonale vypointované příběhy. Mají hloubku, myšlenku, atmoféru, a už po prvních verších se čtenáři dostanou pod kůži. Jsou také důkazem skutečného talentu autora, který v této sbírce pracuje s motivem motýla, jenž je pojítkem mezi jednotlivými básněmi. Pokud milujete poezii a chcete se seznámit s novou českou tvorbou, dejte knize šanci. Budete příjemně překvapeni.

motyli pavilon