
V jejich minulých počinech se kapela pustila mimo jiné do homosexuálních kanibalů (skladba Mein Teil), kde se nechali inspirovat kanibalem Arminem Miewesem. Ten na inzerát hledal dobře stavěného muže do 30 let, kterého může zavraždit a sníst. Oběť, Bernd Jürgen Brandes, se kupodivu přihlásila a Miewes svůj hrůzný inzerovaný čin spáchal. Za skladbu Mein Teil inspirovanou touto skutečností dostala kapela pokutu ve výši 5,5 miliónů dolarů za to, že přebrala životní příběh Armina Miewse. Neuvěřitelné, že? Leč mrazivě reálné!! Tím seskupení započalo dlouhou a trnitou cestu, kdy šokovali své okolí odvážnými videoklipy a koncertními show plnými násilí a kontroverzní sexuality. Vyklubala se z nich kapela s určitou filosofií a názorem, která za sebou zanechala germánské pochodování s náznaky populistické nacistické choreografie („Links 2 3 4“, „Stripped“), čímž si tehdy vysloužila jak mnoho příznivců, tak odpůrců.

Nad budoucností Rammstein vyvstalo v minulosti mnoho otazníků. Uvnitř kapely to evidentně jiskřilo a ozubená kola fungujícího celku začala pod tíhou času skřípat, a ani nyní nejsou vztahy mezi šestičlennou posádkou zcela urovnané. Jak sami o sobě tvrdí: „Tak mnoho strávených let na hudební scéně přináší určitou frustraci a utrpení.“
Album „Liebe ist für alle da“ (Láska je tu pro všechny) je již pár dní na světě. A singly jako „Pussy“ či „Liebe ist für“ naznačují, že Rammstein budou opět provokovat a strhávat na sebe pozornost, protože si vzali na mušku devianta Josefa Fritzla, známého jako sklepního tyrana vlastní dcery, s níž zplodil několik dětí, aniž by si toho sousedi vůbec všimli! S podobnými případy se v posledních dnech přímo roztrhl pytel a děsivá realita vyplouvá každou minutou na povrch. Jak v jednom svém rozhovoru prohlásili: „Nikdy si nemůžeš být jistý, co se odehrává za vedlejšími zdmi pár metrů od Tebe!“
Videoklip „Pussy“ je tvrdě cenzurován a televizní stanice ho odmítají vysílat, kvůli otevřené sexuální aktivitě na kterou si kapela najala zkušené pornoherce. Vše je dokonale sestříháno, aby navazovalo pocit skutečného sexuálního aktu muzikantů.
Diskotékové hity jako „Amerika“ jsou také uzavřenou kapitolou a po poslechu Liebe ist für alle da lze konstatovat, že novinka je opět pompézní a bude doplněna o bombastické show, které má být ještě více šokující a dech beroucí než minulá koncertní show. Pro připomenutí Rammsteinům nejsou cizí obří pyrotechnické a ohnivé efekty, při kterých třeba Till Lindeman při zpívání jednoho songu celý hořel. Dále pak „plavící se“ člen kapely v nafukovacím gumovém člunu nad hlavami diváků, či sadomasochistické znázornění orgií. Opravdu jsem zvědavý, co nyní můžeme čekat. O obrovském zájmu taky vypovídají beznadějně vyprodaná vystoupení 25.listopadu v Praze a 13. března 2010 v Ostravě!
Na novém albu si můžeme vychutnávat 11 různorodých skladeb. Jak metalově energických obohacené skvělými samply a kytarovými riffy až po některé pomalé či přímo uklidňující song.
Makrorecenze alba Liebe ist für alle da:
Rammlied: Se opravdu hodí pro pilotní píseň alba, jeho mystický, depresivní nástup nám nastíní, že staří dobří Rammstein jsou opět tady. Refrén se Vám zaručeně zaryje do paměti kde rozslabikovaně Till zpívá Ramm-stein.
Ich Tu Dir Weh: U písně nazvané „Ubližuji Ti“ jistě nikoho nezaskočí brutálnější zvuk kytar. Odlehčený a chytlavý refrén je příjemným zpestřením při opětovném poslechu.
Waidmanns Heil: Na začátku zazní neobvyklé lesní rohy, které jako by oznamovali začátek mysliveckého honu. Ne nadarmo se v písně vyskytuje dráždivé volání „Heil“ které v tomto případě označuje lovecký pozdrav. Vynikají kytarové efekty a dobrý rytmus bicích.
Na koho ale Rammstein hon políčili se můžeme jen domnívat. Obyčejný dvanácterák to určitě ale nebude….
Haifisch: „Žralok(a)“ provází svou plavbou vynikající a chytlavá rytmika bicích okořeněná klávesami, které podle některých připomínají Depeche Mode.
B*******: Pod názvem se skrývá „Bückstabü“, kteří si Rammstein jednoduše vymysleli. Píseň je těžkopádná s pochodovým rytmem, přesto dost tvrdá s masivním zvukem.
Frühling in Paris: „Jaro v Paříži“ jedna z mých nejoblíbenějších skladeb tohoto alba, i když úplně trefená mimo zaběhnutý styl kapely. Vyniká drnkáním na akustickou kytaru, částečně připomíná nádech francouzského šansonu. Song popisuje milostné vzplanutí Němce k mladé Francouzce. Till část refrénu zpívá francouzsky. Hotová melancholická balada pro temné večery u svíček a vína…
Wiener Blut: “Vídeňská krev“ – nejvíce kontroverzní píseň, která jistě na sebe strhne vlnu kritiky. Čerpá inspiraci z nechvalné kauze Fritzl. Mrazení v zádech dokáže vyvolat skřípavý valčík v intru písně a následující Lindemannův děsivý šepot, který líčí co všechno pro svou holčičku připravil… Pak se strhne nelítostná bouře, kterou utiší až další hrůzostrašná šeptaná pasáž. Tento song bude mít určitě stěžejní místo na koncertní show.
Pussy: Pilotní a zřejmě jedna z nejznámějších skladeb alba. S velice chytlavou melodií a jednoduchým obscénním textem, jehož refrén je zpívaný v angličtině a mluví zcela jistě za vše. „You’ve got a pussy, I have a dick, So what’s the problem? Let’s do it quick.“
Liebe Ist Für Alle Da: Titulní a nejrychlejší píseň o dekadentní lásce, kterou si může každý vyložit po svém.
Mehr: „Víc“ skupinu jako by vpřed opravdu hnala jakási neukojitelná touha, která vyústí vždy v jednoduchém a silném refrénu: „Mehr!“ Co „víc“ dodat…
Rotter Sand: Závěrečná jedenáctá píseň je naprosto oddychová svým pískáním,vybrnkáváním a ženským vokálem. Odchyluje se od předešlého playlistu stejně jako Frühling in Paris. Navozuje pocit jako by tady předešlé písně ani nebyly a bohužel na dlouhý čas „Rudý písek“ zahaluje nad Rammsteiny hudební oblaka.