Je možné znovu nalézt radost ze života?

Tva dubnova lez

Kósei Arima byl od útlého dětství uznávaným klavírním virtuosem, který měl před sebou velkou budoucnost. Pak mu ale zemřela matka… a s ní zmizela i jeho schopnost slyšet hudbu. Kósei se uzavře do sebe a jediné, o co se stará, je jeho monotónní svět, v němž není místo pro hudbu ani radost.

To se však změní, když potká Kaori Mijazono, talentovanou houslistku, která miluje život a užívá si jej plnými doušky. Tato pozoruhodná dívka na Kóseie udělá dojem a nejen to – nějakým zázrakem se díky ní do jeho života začnou vracet barvy. Dokáže mu ale vrátit i jeho lásku k hudbě a radost ze života?

Autorem mangy Tvá dubnová lež je Japonec Naoši Arakawa. Tato jeho manga si mezi čtenáři získala velkou oblibu, a tak není divu, že se dočkala anime zpracování i hraného filmu. V českém překladu ji vydává Nakladatelství CREW, na jehož stránkách si můžete prohlédnout i listovací ukázku.

Hlavní postavy knihy jsou absolutní protiklady. Kósei je introvertní kluk, který přežívá ze dne na den, Kaori extrovertní dívka, která se těší z každé maličkosti. On byl veden k tomu, aby se z něj stal dokonalý hudebník, který získá uznání a prestiž, ona hraje, protože ji to baví. I navzdory tomu, že jsou tak odlišní, ale působí jejich dialogy i vzájemné poznávání přirozeně a uvěřitelně. Důležitou roli v příběhu kromě nich hrají i jejich dva kamarádi: Watari, kterému se Kaori dost líbí, a Cubaki, impulzivní dívka, která se snaží, aby se Kósei konečně pohnul z místa, na kterém před lety ustrnul.

Kromě sympatických postav se příběh může pochlubit i skvěle vybudovanou atmosférou a propracovanou kresbou, která vás okamžitě vtáhne do děje a dokáže i věrohodně zprostredkovat emoce, které hrdinové prožívají. Mezi kapitolami najdete i QR odkazy na skladby, které se v nich hrají, a tak si je při čtení můžete poslechnout. I když by se mohlo zdát, že půjde o obyčejný středoškolský románek, jsou to právě vážná hudba, autentičtí hrdinové a jejich milý rozvíjející se vztah, hravý humor, příslib dramatu a náznak vážného poselství, co z knihy dělá dílo, které si rozhodně zaslouží vaši pozornost.

Tva dubnova lez