Hrdinové povstávají, i když říše padá

files e 4691 odkaz popela

Na Trezijskou republiku padl stín. Vládnoucí rody, které by měly chránit spravedlnost a demokracii, proti sobě intrikují a neberou ohled na hrozbu ze strany invazních vojsk Chadárské říše. Ale hrdinové povstávají, i když Trezie padá.

Viktor Akadra je hrdinou republiky. Zamlčuje však tajemství, kvůli kterému by ho upálili jako kacíře. Džosiri Trelan je Viktorův zapřisáhlý nepřítel, politický vězeň snící o znovuvzkříšení matčina neúspěšného povstání. Džosiriho sestra Kalenna Trelan se zas snaží odpoutat od poskvrněného odkazu svého rodu. Pokud ale mají zachránit svou vlast, musí se povznést nad vzájemné neshody.

Autorem knihy Odkaz popela je britský spisovatel Matthew Ward. Dříve se živil psaním pro franšízu Warhammer a Warhammer 40,000. Díky tomu zjistil, že chce vyprávět vlastní příběhy, a tak se rozhodl napsat svůj debutový román. V současnosti připravuje jeho pokračování nazvané Odkaz oceli.

Svět, který Ward vytvořil, je poměrně složitý. Proto má kniha pomalejší rozjezd. Autor nastiňuje, jak jeho svět funguje, načrtne historii, magii i zákonitosti, které zde platí, a popíše komplikovanou politickou situaci.

V knize vystupuje spousta postav, ve kterých je zpočátku těžké se zorientovat. Najdete zde nejen postavy, kterým budete držet palce, ale i takové, které budete nenávidět. Nikdo z nich není dokonalý: každý z nich má i své dobré i špatné stránky, a tak působí uvěřitelně a lidsky. Tři hlavní hrdinové mají zajímavé příběhy, promyšlenou minulost i smysluplnou motivaci. Jejich osudy se promyšleně proplétají s osudy ostatních postav a vytváří pestrou a fascinující mozaiku, která si vás získá. Autor se navíc nebojí své postavy zabíjet, a tak nikdy nemáte jistotu, že právě váš oblíbenec to přežije.

Kromě intrik dojde i na epické bitvy, v jejichž popisu se autor očividně vyžívá. Proto je kniha plná akce, dobrodružství a napětí. Nechybí ani překvapivé zvraty, které dramaticky mění směr dějové linie. Konec je nečekaný, ale logicky navazuje na události, které se v knize odehrály. Některé dějové linky se uzavřou, ty ostatní dávají příslib dalších napínavých událostí.

files e 4691 odkaz popela