Svět lidí se čím dál více přesouvá do online prostoru. Dokážete si představit život bez sociálních sítí? Bez Facebooku, Instagramu, LinkedIn, YouTube, Twitteru, Flickeru, Identi.ca, Pinterestu, TumbIr, Vkontakte.ru (pro rusofily, ať jsme korektní) a mnoho dalších? Větší část naších čtenářů jistě odpoví, že si nedokáže představit večer bez koukání na FB či prohlížení storíček. Já si nedokážu představit život bez YouTube. Filmy, hudba, přednášky, audio manuály, recenze. Prostě bez YouTube ani ránu po ránu. Žijeme často na sociálních sítích svůj druhý život. Možná lepší než ten skutečný – aspoň podle usmívajících se dokonalých borečků a spoře oděných bohyň na Instagramu a intelektuálních rozprav na Twitteru.
Umíme účelně využívat možností sociálních sítí? Mám pocit, že jako postaršímu mileniálovi mi začíná v této oblasti ujíždět vlak. Občas zveřejním fotku nebo svůj názor, ale toť asi vše. Dosah mých příspěvků končí u mých přátel či sledujících. Nikdy jsem se nehonil za počty laiků ani za počtem přátel. Jenže co čert nechtěl, byl jsem pověřen nastartovat a spravovat sociální sítě jednoho projektu. Jak se mám postarat se o sociální sítě, když jsem pouhý uživatel, který se maximálně podívá na statusy svých známých? Musel jsem uznat, že o sociálních sítích vím asi tolik, kolik ví moje máma o Netflixu. Mou odpovědí na problém je audiokniha roku 2019 v kategorii CENA POSLUCHAČŮ.
Jak na sítě – audiokniha jednoduše popisuje algoritmy jednotlivých sítí, které pomohou efektivně spravovat a využívat možností sociálních sítí. Je fajn vědět, jak to funguje. Dosud mi stačilo vědět, kde je zeď a kde přidat fotku. Je to jako s řízením auta. Pro uživatele stačí vědět, kde je volant, brzda, plyn, spojka. Jenže ouha, když auto nejede. je zapotřebí se svěřit odborníkovi nebo se podívat problému pod kapotu. Autorkami knihy jsou marketingové guru Michelle Losekoot a Eliška Vyhnálková. Teorií jsem okamžitě využil v praxi a musím uznat, že to není žádná hračka.
Podstatou ovládnutí sociálních sítí je přivlastnění čtyř principů, které by měly přinést úspěch. Těmi principy jsou: Zaujmi – naslouchej – vyprávěj – vyhodnocuj. Čtyři principy, které musí správce sítí ovládnout, jestli chce být úspěšný a je jedno, jestli chcete vybudovat loajální komunitu, prosadit značku nebo zvýšit prodeje produktů.
Firmy, které nejsou na sociálních sítí, jako by nebyly. Autorky představují jednotlivé strategie, které mají splnit cíle firem, organizací, ale i influencerů. Audiokniha se opravdu dost dobře poslouchá. Kromě zábavně pojatého textu je to i díky hlasu interpretky Terezy Dočkalové. dvojnásobné držitelky Cen Thálie.
Taky máte pocit, že absolutně nevíte, co pořád dávat na ty sítě? Pokud je tomu tak, tak tato kniha je určená přímo pro tebe, drahý čtenáři.
Konečně jsem pochopil význam křížku # neboli hashtagu, což je štítek používaný na mikroblozích a vybraných sociálních sítích. Pokud se chcete dozvědět víc o fungování sociálních sítí, hlavně Facebooku, Twitteru, Instagramu a LinkedInu, je kniha Jak na sítě dobrou volbou.
Ukázku z audioknihy naleznete na stránkách Audiotéky – zde.