Záhadné zmizení. Dvě sestry. Tajemství, která rozdělují

Prestan mi lhat Contos

Nora a Sophie jsou sestry, které jsou ve všem naprosto odlišné. Nora je o rok starší než Sophie. Je chytrá, vzdělaná, pracovitá a také dost introvertní. Sophie je velmi společenská a oblíbená tanečnice, která má přítele – známého fotbalistu Garretta.

Ten byl naposledy viděn, jak odchází z večírku s Norou, což je zvláštní, protože se nejenže navzájem neměli rádi, ale Nora navíc večírky nesnáší. Nora se pak uzavře do sebe a domů už téměř vůbec nechodí. Sophie zas začne dostávat výhružné zprávy od někoho, kdo tvrdí, že je Garrett. Je to ale opravdu Garrett? A pokud ano, kam zmizel a proč? Vzájemný vztah sester i jejich životy jsou v ohrožení. Začnou si dívky znovu důvěřovat, nebo zaplatí za lži, které o Garrettově zmizení řekly policii?

Autorkou young adult thrilleru Přestaň mi lhát, který v českém překladu vydalo Nakladatelství Cosmopolis, je americká spisovatelka Andrea Contos. Kromě této knihy napsala ještě Out of the Fire a Throwaway Girls. Získala cenu International Thriller Writer Award za nejlepší román v kategorii Young adult a její debut byl zařazen mezi nejlepší knihy roku 2020 prestižního magazínu Kirkus.

Kniha je psaná v ich-formě a jejími vypravěčkami jsou obě sestry. Zatímco Sophiino vyprávění se zaměřuje na přítomnost, Nora se vrací o měsíc zpátky. Sophie se musí vypořádat s tím, že je Garrett pryč, Nora vypráví o tom, jak se kvůli Garrettovi dostala do problémů a jak si při pokusu dokázat svou nevinu všimla něčeho, co ji donutilo začít pátrat. Dívky spolu téměř vůbec nekomunikují, a tak každá z nich vypráví svůj vlastní příběh sama za sebe. I když je však každá z dívek úplně jiná, zápletka jejich příběhů je prakticky totožná. Obě narazí na něco podezřelého, obě se pouštějí do pátrání, obě několikrát jen těsně uniknou smrti a obě dojdou ke stejnému zjištění.

Zatímco však Nora postupuje přísně logicky, emociální Sophie se více než rozumem řídí svými pocity. A právě díky tomu jsou oba příběhy zajímavé. Emoce, dilemata i rozhodování Sophie a Nory jsou popsány tak realisticky, že bez problémů uvěříte, že k vám ze stránek opravdu promlouvají dvě dospívající dívky. I když se některé pasáže opakují a na konci nedostanete všechny odpovědi, je thriller Přestaň mi lhát knihou, ve které najdete originální nápady, napětí i několik překvapivých zvratů. Protože se ale řadí do kategorie young adult, bude bavit především mladší čtenáře.

Prestan mi lhat Contos